Esquí al Berguedà

Rasos de Peguera

Aprofitem l'abundosa nevada recent per gaudir d'una passejada amb els esquís pels lloms arrodonits dels Rasos de Peguera. Comencem planejant per la pista que surt gairebé a la base de l'antiga estació d'esquí i que marxa cap a l'est tot planejant. Avancem suaument gaudint del paisatge nevat fins al pla dels Rasets, on anem girant al mateix temps que pugem més fort fins als Rasos de Baix, on gaudim d'una bonica vista cap a les muntanyes pirinenques. Baixem pel tallafoc fins a l'esplanada dels Rasos del Mig, i pugem pel camí del bosc, envoltats d'arbres, fins als Rasos de Dalt, sostre del sector. Baixem amb penes i treballs esquivant els arbres, i tornem a pujar pel tallafoc per dirigir-nos a la part alta de l'estació i fer una última baixada per l'antiga pista de les Soques.

Lliscant sobre la neu als Rasos de Baix

L'antiga estació d'esquí dels Rasos de Peguera és un lloc ideal per fer curtes passejades sobre la neu, ja sigui amb esquís o raquetes. Especialment els dies després d'haver nevat l'entorn és molt bonic, amb els avets curulls de neu i un paisatge amable i còmode. L'estació està tancada des de l'any 2004, però els caps de setmana d'hivern continua aplegant un bon nombre de persones que volen tastar la neu. Aprofitem un parell d'hores de tarda per foquejar en aquest bonic i proper indret.

Comabona (2.548 m.) hivernal pel vessant sud

Últims metres abans del cim del Comabona

Estrenem un gran pastís de neu i pugem el primer cim del Cadí des del vessant sud. Fem una llarga travessa que comença al mirador de Gresolet, i que continua per la pista que voreja el vessant nord del Pedraforca. Sempre amb un bon gruix de neu avancem fins al Collell i enfilem la Serra Pedregosa. Progressem per la part alta del Cadí, gaudint de grans panoràmiques de l'abrupte cara nord de la serra i coronem el cim emblemàtic.

Volta amb esquís a Peguera

Roc i poble de Peguera

Amb un aspecte impecable gràcies a les neus recents, organitzem una sortida per la cara nord dels Rasos de Peguera. Sortim des de l'antiga estació d'esquí i comencem baixant fins a l'abandonat poble de Peguera, amb un aspecte impecable. Pugem pel fort pendent de la baga i assolim els dos cims principals de la serra, els Rasos de Dalt i el Pedró.

Nocturna als Rasos de Peguera

La lluna plena

Aprofitant la lluna plena, amb els Mountain Runners fem una sortida nocturna als Rasos de Peguera. La poca neu fa que no sigui viable sortir amb els esquís, però sortim igualment caminant i alguns amb raquetes a fer un recorregut fàcil fins als Rasos de Dalt, tot seguit el Pedró o Rasos de Baix, i tornem a l'origen per l'antiga pista de les Soques. Acabem la jornada fent-la petar al robert bar dels Rasos.

Puigllançada (2.409 m.)

Puigllançada

Amb menys neu de la que aparenta, enfilem una de les muntanyes clàssiques del nord-est del Berguedà. La seva silueta cònica amb la base ampla, i coronada per una antenna reflectora és visible des de molt enllà. En aquesta ocasió hi arribem des del Coll de la Creueta, fent una llarga i monòtona aproximació.

Barranc de les Llobateres

Pujant, sempre amb el Pedraforca al fons

Dels molts camins que permeten pujar al pla d'Ensija avui en triem un que ens assegura una gran quantitat i qualitat de neu, i alhora ens permet arrecerar-nos del fortíssim vent del nord. És un barranc força dret i tancat, on cal anar-hi assegurant que no hi ha risc d'allaus.

Cap de la Serra del Verd

Prat Nabiral i Pedraforca al fons

La neu excepcional d'aquest any ens ha permès fer una muntanya poc habitual amb esquís. Els lloms suaus del vessant nord-est són fàcils de pujar. A dalt la vista de la banda sud del Cadí és magestuosa, i la baixada pel torrent Forcat la recordarem.

Pirena i Amorriador de Rus

skijorer

Amb el mal temps del cap de setmana decidim fer una sortida fàcil i ben aprop. Aprofitem que es celebra l'última etapa de la Pirena i ens apropem fins al Pla d'Anyella per veure els gossos. Decidim pujar el Puigllançada, però la boira ho impedirà.

Ensija amb esquís i raquetes

Gallina Pelada

Poc dies abans de Nadal el Centre Quitxalla Excursionista de Puig-reig porta el tradicional pessebre al cim d'Ensija, la Gallina Pelada. Uns quants ens animem a pujar-hi amb esquís de muntanya i raquetes pel vessant nord, des de la Pleta de la Vila.