Himàlaia

Ladakh (Índia)

Pujant el Kang Yatsé, amb les muntanyes àrides al fons

Al sud de l'Himàlaia trobem aquesta gran zona semidesèrtica, poc poblada, farcida de grans muntanyes i solcada per valls profundes. Abans d'arribar-hi fem el turista visitant el Taj Mahal a Agra i la monumental ciutat de Jaipur. Un cop al Ladakh aclimatem un parell de dies a la capital, Leh. Tot seguit iniciem el trekking de la vall de Markha, el qual ens servirà d'aclimatació per pujar dues muntanyes de més de 6.000 metres, el Kang Yatsé i l'Stok Kangri. Finalitzem les vacances amb una escapada ràpida a la remota vall de Nubra, al límit amb el Pakistan.

Kang Yatsé II (6.175 m.)

Aresta del Kang Yatsé

La Llar de les Neus és una gran muntanya situada al bell mig del Ladakh, visible des de centenars de quilòmetres amb la seva característica cresta nevada. És una bonica muntanya, sagrada pels locals, que té diverses puntes. Des del camp base iniciem de nit l'ascensió, i quan trobem la neu ens equipem per remuntar forts pendents fins a l'aresta. Sense traça avancem amb dificultat i lentitud treballant cada metre. Un cop dalt l'aresta el pendent es manté fins a l'esmolat cim, on contemplem un immensíssim panorama des de les alçades. Descens ràpid i directe sobre la neu amb grans vistes cap a les terres àrides.

Trekking de la Vall de Markha

Hangkar i el Kang Yatsé al fons

Envoltat de muntanyes de més de 5.000 metres el riu Markha rega una vall tancada per grans vessants àrids i deixa un rastre de verdor en aquest sector semidesèrtic de l'Himàlaia. Durant 5 dies caminem vora el riu, però també creuant elevats colls de muntanya, amb el final d'etapa en petits poblets remots on ens allotgem amb els pocs habitants d'aquesta terra bonica i alhora esquerpa. Cinc dies enmig del Ladakh, desconnectats del món occidental i connectats amb una realitat més relaxada i lenta dels habitants d'una vall que conserva les tradicions budistes i una forma de vida ben senzilla, d'acord amb els cicles de la natura.

Leh

Gompa Tsemo, Palau Reial i Leh

La capital del Ladakh és una ciutat bulliciosa situada en una zona muntanyosa semidesèrtica a més de 3.500 metres d'alçada. Hi arribem amb avió i passem un parell de dies aclimatant i preparant la logística per a les activitats de muntanya que realitzarem. Aprofitem el temps d'aclimatació per conèixer la ciutat i visitar els centres d'interès, com el palau de l'antic reialme de Ladakh, la Gompa Tsemo, monestir budista situat dalt del turó o l'espectacular Stupa Shanti, que presideix la ciutat encimbellada per sobre de més de 500 esglaons.

Mor Sir Edmund Hillary

Sir Edmund Hillary (foto Corbis Coorporation) Cinquanta-cinc anys després d'haver coronat el cim de l'Everest al costat de Tenzing Norgay, Sir Edmund Hillary torna, ara definitivament, a un cel que va ser el primer de tocar. Els dos alpinistes van ser els primers en assolir els 8.848 metres de la muntanya més alta del món el 29 de maig de 1953. El gran himalaista neozelandès tenia 88 anys.