Ladakh (Índia)

Pujant el Kang Yatsé, amb les muntanyes àrides al fons

Al sud de l'Himàlaia trobem aquesta gran zona semidesèrtica, poc poblada, farcida de grans muntanyes i solcada per valls profundes. Abans d'arribar-hi fem el turista visitant el Taj Mahal a Agra i la monumental ciutat de Jaipur. Un cop al Ladakh aclimatem un parell de dies a la capital, Leh. Tot seguit iniciem el trekking de la vall de Markha, el qual ens servirà d'aclimatació per pujar dues muntanyes de més de 6.000 metres, el Kang Yatsé i l'Stok Kangri. Finalitzem les vacances amb una escapada ràpida a la remota vall de Nubra, al límit amb el Pakistan.

Activitats

Hola Sílvia i Marc
Primer de tot us volia felicitar pel vostre bloc, sovint el miro i “us prenc alguna idea” busco coves, barrancs, rutes salvatges,... i la veritat és que darrera vostre he trobat paratges molt interessants. La ultima que m’ha cridat l’atenció és aquest viatge a Ladakh. Ja fa temps que tinc ganes de viatjar a l’Himalaya i de veure aquestes majestuoses muntanyes de primera mà, fins i tot he pensat que estaria bé provar de pujar-ne alguna, i després de veure diverses agències de viatges i webs (entre d’altres la vostra) he pensat que l’Stok Kangri era una possibilitat. No sóc un gran alpinista, però estic acostumat a fer bones caminades i amb forts desnivells, l’aspecte que em fa més por és la dificultat tècnica i el fred, és per això que us volia demanar consell i alguns “trucs” sobre el viatge. Jo fa dos anys vaig anar al Kilimanjaro i em va semblar que tot el que havia contractat a l’agència ho podria haver fet igual a la mateixa ciutat de Moshi, parlant directament amb la gent autòctona i contractant els serveis amb ells directament. Per això volia saber la vostra opinió de primera mà pel que fa referència al vostre viatge a l’India.
Em sembla que no em deixo res... Ah si! Se que el dia 11 de març vàreu presentar aquest viatge en una conferència i em va fer molta ràbia no poder venir a escoltar totes les vostres experiències i demanar-vos tots els dubtes que tenia, per això he pensat que ho havia de fer d’una manera o altre i he pensat que seria una bona opció fer-ho a traves del vostre web.
Moltes gràcies, i fins aviat!

Hola Aleix. Gràcies pels teus comentaris. El viatge al Ladakh és d'allò més recomanable, i també molt fàcil de gestionar. En primer lloc et recomano no contractar res des d'aquí, simplement el bitllet. Nosaltres vam comprar des d'aquí el bitllet a Delhi, on vam estar-hi 3 dies fent turisme al Triangle Daurat, i després vam agafar un avió intern cap a Leh, la capital del Ladakh (també ja teníem el bitllet, ja que a l'estiu hi ha força demanda). Una altra opció, si teniu més dies, és fer la ruta per carretera. Diuen que és molt bonica i coneixes més el país, però és llarga i sacrificada.

Cal dedicar almenys un parell de dies a Leh per aclimatar, conèixer el lloc (molt interessant per cert) i contractar els serveis que pugueu necessitar. Allà hi ha moltes agències que us podran gestionar tot el que necessiteu. Val la pena veure'n 3 o 4 per contrastar prestacions i preu, i quedar-se la amb la que ofereix millors condicions o en generen més bona impressió.

Llavors en funció dels dies que tingueu el més recomanable és fer un trekking, per exemple a la vall de Markha per anar guanyant alçada i aclimatant. Nosaltres el vam fer pel nostre compte, ja que amb un mapa és fàcil d'orientar-se, dormint als petits poblets que es van trobant. També pots contractar un guia en qualsevol del munt d'agències que hi ha a Leh. Si voleu pujar l'Stok Kangri, el més recomanable és contractar una agència, ja que s'ocuparan de la logística (mules per transportar l'equipament: tendes, cuina, material de muntanya,... cuiner) També ho podeu fer pel vostre compte si ho porteu tot a sobre.

L'ascensió a l'Stok Kangri no és complicada, però cal estar una mica habituat a l'alta muntanya. Es surt de nit i també cal orientar-se bé si no es va amb guia. Cal preveure també un bon equipament pel fred. Sobretot roba (capa tèrmica, plomes, gore,...), calçat d'alta muntanya (no unes botes de trekking), i el material tècnic bàsic: piolet i grampons. No cal corda.

I poca cosa més. És un lloc molt bonic, diferent. Molt contrastat entre el paisatge semidesèrtic i l'alta muntanya nevada. La gent són molt amables.

Si necessites més informació, no dubtis en preguntar.