Volta al pic d'Estable

Per damunt del petit nucli de Lo Caunilh hi trobem l'àrea recreativa del coll del Frayche, enmig d'uns prats alpins. Comencem a pedalar pujant per una pista que traça una diagonal fins a les Artigues d'en Malo. Tombem cap al nord fins a la Roca Roja, al límit de la cinglera. Seguim la pista per dins del bosc, i en prenem una de secundària amb trams poc ciclables. Arribem al Prat d'Estable, un balcó suspès sobre la vall del riu Bolzana que ens ofereix unes llargues vistes. Iniciem el descens per un corriol que es va complicant, i que acabem fent a peu fins a retrobar la pista que ens torna al punt d'inici.

• Lloc de sortida: Coll del Frayche Lo Caunilh, Salvesines, Aude (França)
  • Dificultat: IBP=49 / Vermella
  • Sensació de dificultat: Mitjana Trams de difícil ciclabilitat. Tram de corriol difícil
  • Cartografia: Prades IGN (1:25.000)

Coll del Frayche 00:00 00:00 0,0
Artigues d'en Malo 00:30 00:30 2,5
Roca Roja 00:10 00:40 3,8
Prat d'Estable 00:55 01:35 7,5
Coll del Frayche 01:00 02:35 15,4

Iniciem uns dies de ruta per la zona de la Fenolleda, una comarca natural al departament francès de l'Aude. El primer dia, com que hem fet el viatge, farem una ruta curta. Ens traslladem fins al poble de Salvesines i pugem fins al petit nucli de Lo Caunilh, on continua una pista asfaltada que acaba a l'àrea recreativa del Coll del Frayche. Comencem a pedalar tornant a la pista principal que comença enfilant-se per damunt de la coma fent una llarga diagonal. La pista està en bon estat i el pendent és moderat, i anem pujant per vessant solei fins a les Artigues d'en Malo, on girem a la dreta i la pista entra en un bosc d'avets. Seguim pujant fins arribar a la Roca Roja, on arribem al límit de la cinglera que ens ofereix bones vistes. Tornem a la pista i seguim pujant per dins del bosc fins aproximadament el Km. 5,2, on deixem la pista principal i en prenem una de secundària a l'esquerra. La pista comença bé, però es va complicant i hem de fer diversos trams a peu ja que hi ha moltes roques. Al cap d'una estona que es fa llarga, arribam al Prat d'Estable.

El Prat d'Estable és un balcó suspès sobre la vall del riu Bolzana, i tenim grans vistes cap al castell de Puillorenç i la contrada. És un lloc molt bonic, tot i que ens ha costat una mica arribar-hi pel tram difícil de la pista secundari. Per tornar prenem un caminet que gira cap al sud i baixa sense dificultats per dins del bosc fins a trobar una pista principal. Aquesta és la pista seria la principal que seguíem al principi, i hauria estat més fàcil pujar per aquí. Per tornar, no ho fem per la pista principal, sinó que emocionats ja que el caminet fins aquí era fàcil, seguim el corriol cap al sud. Aquest és més difícil, dret i pedregós, i fem molts trams a peu. Desemboquem a una pista secundària que seguim a la dreta i que ens torna a la principal a les Artigues d'en Malo, des d'on acabem de baixar fins al punt d'inici.