Volta a la pica Bastard i la Tossa (2.034 m.)

Comencem a pedalar des del coll de la Llosa planejant cap al nord per les pistes on a l'hivern s'hi practica l'esquí de fons. Pugem lleugerament al coll del Dormidor i arribem al coll de Torn per un caminet fàcil. Passem al costat del refugi i uns metres més endavant girem a la dreta per iniciar un descens cap al poble de Caudiers de Conflent, on arribem per un bonic corriol dins del bosc. Des del poble prenem una altra pista que va pujant progressivament de nou fins al coll de la Llosa, on fem una escapada d'anar i tornar fins al Puig de la Tossa, on hi ha un antic fort militar.

• Lloc de sortida: Coll de la Llosa La Llaguna, (Conflent)
  • Sensació de dificultat: Fàcil Pistes i camins fàcils
  • Cartografia: Font Romeu IGN (1:25.000)

Coll de la Llosa 00:00 00:00 0,0
Refugi del Coll de Torn 00:35 00:35 6,4
Caudiers de Conflent 01:00 01:35 14,1
Coll de la Llosa 01:00 02:35 22,4
Puig de la Tossa 00:25 03:00 25,6
Coll de la Llosa 00:25 03:25 29,2

Ens desplacem fins al coll de la Llosa en ple estiu per buscar la fresca, i plantegem una pedalada fàcil recomanada pel centre BTT dels Pirineus catalans. Amb la Sílvia i el Fum, que sempre ens acompanya, comencem a pedalar des del mateix coll de la Llosa i prenem una pista que marxa cap al nord. La pista al principi planeja, i més endavant puja suaument cap al coll de Dormidor. Deixem la pista principal i prenem un camí que marxa en paral·lel i que ens porta fins a l'ampla esplanada del coll de Torn. Retrobem la pista principal i passem per davant del refugi del mateix nom, on comença una suau baixada amb vistes cap a l'estany de Matamala, que ens queda a ponent. Uns metres més endavant, al PK. 8,8 deixem la pista per on anàvem i en prenem una altra de secundària a la dreta. Entrem dins d'un bosc espès, primer planejant i més endavant en decidida baixada sota el pic de Bastard, que estem revoltant.

Poc després del quilòmetre 10 deixem la pista i prenem un caminet que segueix baixant per dins del bosc. És un camí molt bonic, i el descens és fàcil i agraït. Ens porta fins al petit poble de Caudiers de Conflent. En arribar-hi trobem una pista a la dreta que comença la pujada més llarga de la ruta, que sense estridències ens torna a portar a la pista on havíem iniciat la ruta. La Sílvia i el Fum es queden al coll de la Llosa, i jo segueixo una estona més per una pista que marxa cap a l'est, i més endavant enllaça amb una forta pujada cap al Puig de la Tossa (2.034 m.), on hi ha unes antigues instal·lacions militars pràcticament en desús, tot i que en algunes ocasions la zona està tancada ja que a la vora hi ha un camp de tir dels militars francesos. Torno al punt d'inici amb una petita variant seguint les rutes marcades i tanquem la jornada dinant en el bonic entorn del coll de la Llosa.