Granada

Sierra Nevada i muntanyes de Màlaga

Sortim de Trévelez a primera hora per enfilar el Mulhacén

Aprofitem uns dies de bonança hivernal per fer algunes sortides de muntanya al sud de la península Ibèrica, combinant-les amb visites culturals imprescindibles com la ciutat de Granada i l'Alhambra. Dediquem uns dies a conèixer Sierra Nevada i la comarca de l'Alpujarra. Fem una sortida pel vessant nord creuant la llarga i frondosa vall de la Vereda de la Estrella. Canviem al vessant sud i des de Trévelez pugem el sostre de la serralada, el Mulhacén. Ens traslladem llavors al nord de Màlaga per fer una incursió al paisatge càrstic del Torcal de Antequera i recorrem l'espectacular engorjat dels Gaitanes a través del Caminito del Rey. Tornant cap a casa fem parada a Cocentaina per pujar el Montcabrer.

Granada i l'Alhambra

Palauet del Partal

A l'ombra de Sierra Nevada, la capital del regne nassarita ofereix una completa recreació per als sentits. L'Alhambra és el monument més icònic de la ciutat, una gran fortalesa dalt d'un turó envoltada per magnífics jardins a l'interior de les muralles. A sota el barri de l'Albaicín, amb els seus carrers estrets i costeruts, bull de vida amb turistes i locals que omplen els petits establiments. Cultura, gastronomia i molta animació concentrats en un petit espai.

Mulhacén (3.479 m.)

Cresta i pic Veleta des del cim del Mulhacén

Ens enfilem al sostre de la península Ibèrica pel seu vessant sud, des del bonic poble de Trévelez, amb l'arquitectura i el color blanc característics de la comarca de l'Alpujarra. Fem una llarguíssima caminada, sense dificultat però amb un fort desnivell de 2.000 metres pels lloms pelats i d'ambient gairebé lunar. Des del cim tenim una àmplia panoràmica de l'arrodonida Sierra Nevada. També albirem els vaixells que solquen el sud de la Mediterrània, i fins i tot s'arriba a abastar la costa africana des de gran alçada. Pugem seguint el riu de Culo de Perro, i tornem per la Loma del Mulhacén fins al Mirador de Trévelez, on comença la forta baixada.

Vereda de la Estrella

Tornant amb els grans cims de Sierra Nevada al darrere

Passat el poble de Güejar-Sierra ens endinsem en cotxe cap a Sierra Nevada fins on les aigües del riu Genil s'engorgen, i llavors seguim a peu. Caminem per la riba esquerra en un camí preciós que es va atansant al vessant nord dels colosos que culminen el massís. Avancem vora antigues mines, totes elles abandonades, i arribem fins la Cueva Secreta, un refugi de pastors ja al peu de la paret nord de l'Alcazaba. Tornem pel marge dret del riu, força alçats i amb vistes panoràmiques. Passem els refugis de Aceral i de la Cucaracha i baixem fort per la Cuesta de los Presidiarios.