Cursa Pedraforca - Saldes 2012

Corredor prop del cim del Pedraforca

Amb els mateixos protagonistes, i al mateix lloc, de nou el tram més tècnic de la cursa decideix el vencedor. Com l'any anterior Joan Freixa (A.E. Diedre) va tibar fort del grup i va liderar tota la pujada al Pedraforca. Però els últims metres més tècnics van servir al corredor Gerard Españó (A.E. Mountain Runners del Berguedà) per aproximar-se al líder, tot mostrant-se com un gran expert en terrenys difícils. Van arribar al cim pràcticament junts, però a la baixada el corredor de Lles de Cerdanya Gerard Españó va ampliar el marge i es va presentar a Saldes amb un minut i mig de distància sobre Freixa. Josep Viñas (U.E. Prats de Lluçanès) va entrar tercer. En categoria femenina les distàncies vam ser més accentuades. Olga Mankó (Ass. Esp. Matxacuca) va ser la primera, seguida de Dolors Morcillo (A.E. Diedre) i Thais Pentinat (Extrem Team Tivissa).

Vídeo resum de la cursa

Enguany la cursa va ser més ràpida que l'any passat, i el categoria masculina es van restar gairebé 3 minuts. Tot i això el temps del primer classificat, Gerard Españó 1:39:22 encara estan lluny del rècord de la prova que va assolir Just Sociats l'any 2010. En categoria femenina els temps van ser similars a l'any passat. També cal destacar l'excel·lent nivel del planter, amb quatre sub-23 i un júnior entre els 20 primers classificats. Igualment alguns veterans mostren una forma envejable, i el mític Kiku Soler ha entrat a meta cinquè en una cursa i una muntanya que es coneix molt bé.

Un any més al Pedraforca han conviscut el gran nombre de muntanyencs que cada cap de setmana enfilen la muntanya mítica amb els corredors i corredores que participen en la cursa més alpina de la península, amb una pujada molt dura i exigent que requereix grimpar abans d'arribar al cim, i una baixada vertiginosa per la tartera.

Més informació al web dels Mountain Runners del Berguedà: http://www.mountainrunners.eu.