Lac Blanc (Chamonix)

Caminant amb el massís del Mont Blanc davant

Passem la nit a Chamonix, de camí cap a Suïssa. Però l'entorn de Chamonix és molt temptador, especialment per als que no coneixem pràcticament la zona. Per això decidim dedicar un matí a buscar una bona panoràmica del massís del Mont Blanc, tot i la boira empipadora. Consultant a l'oficina de turisme ens recomanen arribar-nos fins al petit poblet de Praz. Des d'aquí agafem el telecabina de la Flégere, i després un altre telecadira que ens enfila més amunt.

• Lloc de sortida: Telecabina de la Flégere, Praz, (prop de Chamonix)
  • Temps aproximat: 2:35 h.
  • Nivell de dificultat: molt fàcil

A l'arribada del telecabina de la Flagere hi ha molta boira, i la visibilitat es limita a menys de 100 metres. Igualment prenem el següent telecadira que ens acosta fins un punt en què sembla que estem per sobre de la boira, però aquesta es mou a gran velocitat, i tenim petites ullades de visibilitat. Seguim un caminet ben fresat i indicat que en poca estona ens acosta fins al Lac Blanc, un estany color turquesa des d'on, quan la boira ho permet, es poden observar unes magnífiques vistes del massís del Mont Blanc, i alguns dels pics més altius, com per exemple l'Aguille Verde.

Aprofitem les ullades per gaudir del paisatge i fer algunes fotos. Tornem pel mateix camí, però a mig fer, en comptes de seguir el camí d'anada, baixem directament cap al primer telecabina, fent així un recorregut gairebé circular. Tot tornant veiem el fons de la vall i el poble de Chamonix, i a l'altra banda tot el massís, amb el Mont Blanc que destaca damunt de tots. Una passejada fàcil però amb molt bones vistes.