Cal Jan de la Llosa

Vall de la Llosa

Amb el Cadí sempre de protagonista a certa distància, comencem a pedalar a Martinet on el riu de la Llosa s'uneix amb el Segre. Enfilem per pista cap a la masia de la Serra i el petit nucli d'Ardòvol. Seguim pujant per asfalt fins a Coborriu de la Llosa, on agafem una pista que segueix amunt per la vall a certa alçada del riu. Passem vora l'espectacular masia de Cal Jan de la Llosa, i per pista més precària seguim pel tram més alpí i estret de la vall uns 3 km. fins que la neu ens impedeix el pas. Tornem a cal Jan i prenem una pista que puja suau fins a Viliella. Deixem el bonic poble i remuntem una carena que ens permet saltar de vall. Baixem per un corriol deliciós fins a Sant Cosme, i continuem fins a Arànser. Creuem el nucli i a la part baixa una pista ens porta al panoràmic poblet de Músser, gran aparador del Cadí. Seguim baixant per pista i algun tram curt de camí difícil fins al mateix poble de Martinet.

La Muga (2.860), Tosseta de Vallcivera (2.847) i Tossa Plana de Lles (2.904)

Cim i estany de la Muga

Remuntem l'espectacular Vall de la Llosa fins a l'ampli prat Xiuxirà, on enfilem per una canal molt dreta, pràcticament sense camí, fins guanyar la carena de la Muga. Avancem per la cresta gaudint de l'ampli paisatge fins la Tosseta de Vallcivera i tot seguit la Tossa Plana de Lles. Baixem per un ampli morral, i tot seguit sense camí per terreny incòmode fins a trobar el torrent de la Muga que ens torna al fons de la Vall.