Ferrada i Barranc de la Virgen del Castillo

La Sílvia progresssant a la ferrada

Sortim de Rodellar, una de les meques de l'escalada, per fer una activitat ben variada i entretinguda. Després d'observar el característic arc de roca on hi ha diverses vies d'escalada de dificultat, anem a buscar l'esperó de la Virgen, al peu del riu. Iniciem una via ferrada aèria però de poca dificultat. Un cop dalt l'ermita resseguim la cresta fàcil, observant l'espectacular barranc de Mascún. Baixem fins a trobar el barranc sec de la Virgen, on fem un divertit descens amb múltiples ràpels en un terreny engorjat.

Raid i pedalada de Cal Marçal 2010

Una nova edició dels ja tradicionals Raid i Pedalada de Cal Marçal marcada per l'elevada participació que va superar les expectatives de l'organització. A nivell competitiu es va imposar Guillem Muñoz, però li va tocar patir a causa d'una distracció, i el ciclista local Cristofer Ruano va estar a punt de superar-lo, tot i que finalment en segona posició.

Cursa Cavalls del Vent 2010

La segona edició de la cursa ha estat un èxit de participació amb prop de 600 corredors i un èxit esportiu ja que el guanyador, Miguel Ángel Heras ha batut en rècord, establint-lo en 9:06 h. L'exigent circuit amb més de 85 km. i 6.000 metres de desnivell positiu ha estat un gran repte per les corredors i corredores que han anat desfilant pels dos vessants del Moixeró.

Cursa del Pedraforca 2009

Preparació de la cursa, el dia anterior

Un any més, i ja en van 4, la cursa del Pedraforca va mostrar l'espectacularitat i la duresa de la muntanya als més de 300 corredors i corredores que hi van participar. La grimpada després del coll del Verdet, l'arribada al cim i el descens vertiginós per la tartera són els trets més destacats d'una cursa molt intensa. L'explosivitat pujant i la tècnica de descens són les claus de l'èxit. Inclou vídeo.

Cicle de Muntanya 2009

Logo Cicle de Muntanya 2009

Torna el Cicle de Projeccions de Muntanya del Berguedà, enguany amb un programa interessant i amb una combinació de bons muntanyencs locals i figures més mediàtiques que tractaran diferents disciplines del món de la muntanya.

Mitja Marató Rural de Gironella 2008

Sortida Mitja Marató Rural GironellaA diferència de l'any passat en què la pluja va ser protagonista, enguany el temps assolellat ha acompanyat el bon nombre d'atletes que han participat en la prova, la principal dificultat de la qual era el dur ascens a Campdeparets. Una cursa marcada per una gran pujada i una gran baixada, amb sortida i arribada a la plaça de l'Estació de Gironella. Aquí teniu un vídeo amb els millors moments de la cursa.

Mitja Marató Rural de Casserres 2008

Baixada complicada amb cordaLa Mitja de Casserres inaugura el Triangular de Mitges Maratons Rurals del Baix Berguedà 2008. Enguany amb un traçat inèdit que ens portarà fins a la colònia Guixaró. Un recorregut tècnic que discorre principalment per caminets, amb alguna sorpresa com un tram molt pendent amb una corda per baixar. 20 quilòmetres, 765 metres de desnivell positiu i un itinerari ben divertit.

Cicle de Muntanya 2008

Cicle de projeccions de muntanya Com ja comença a ser tradició, a principis de març els aficionats a la muntanya tenim una cita amb Cicle Muntanya, un cicle de xerrades i projeccions plenament consolidat en què s'aborden les diferents disciplines i aproximacions al món de la muntanya. Es celebra entre els dies 3 i 9 de març a Puig-reig, Gironella i Berga.