Intent al Midi d'Ossau

Cavalls sota el petit cim de Saoubiste

Tot i el dia excepcional no aconseguim pujar el Midi d'Ossau a causa de la neu i la humitat que fan més perillosa la progressió ja de per si delicada. Gaudim però de l'aproximació en un entorn magnífic i espectacular, al peu d'una de les muntanyes més emblemàtiques i estètiques dels Pirineus.

L'objectiu inicial era ambiciós, però al final ens vam conformar amb una simple excursió senderista. La idea inicial de recórrer íntegrament el Midi d'Ossau per l'aresta Peyreget la vam descartar per les restes de neu i per la pluja que havia caigut els dies abans, que feien més difícil la progressió. La segona opció era fer el cim per la ruta normal del Coll de Suzon, però finalment també ens vam desdir un cop iniciada la grimpada per la zona més delicada. Alguns muntanyencs precedents ens informen que han girat perquè més amunt les roques estan molt relliscoses a causa de la neu, i decidim no continuar. És una via muntanya que ja coneixem d'una altra ocasió, i sabem que cal afrontar-la amb garanties i amb seguretat.

La sortida però no ha estat en va, ja que simplement caminar als peus d'aquesta gran muntanya contemplant-ne la majestuositat ja mereixen l'esforç dels 800 metres de desnivell. El dia és clar, i també podem gaudir en la distància d'altres grans muntanyes, com el Balaitús o el Pallás.