ferrada

Ferrades Roques d'Empalomar (nou tram) i Cingle de Cal Curt

Constants desploms i dos ponts tibetans, principals característiques de la nova ferrada Cingle de Cal Curt

La popular via ferrada de Vallcebre ha crescut amb un nou sector que s'inicia al final del recorregut original. Es tracta d'un nou tram més breu, de poca dificultat i amb un pont tibetà de 14 m. Al mateix temps s'ha obert una nova ferrada a la paret oposada de considerable dificultat, sobretot molt exigent físicament. El desplom continuat i alguns passos acusadament extraplomats són les cartes de presentació d'aquest nou recorregut equipat.

Ferrada Teresina (Montserrat)

Tram de flanqueigLa primera via ferrada catalana és un itinerari amb gran personalitat que enfila fins al punt més elevat del massís de Montserrat, la miranda de Sant Jeroni. És una via llarga, variada i distreta, amb alguns passos força difícils en què cal aplicar força i enginy.

Via ferrada Regina (Oliana)

Tram difícil

A sobre mateix del pantà d'Oliana s'aixequen les abruptes parets que alberguen una de les vies ferrades més exigents i espectaculars de Catalunya. És una via molt llarga de 3 trams, el tercer dels quals és dur i exigent, amb diversos extraplomats molt atlètics i passos ben entretinguts.

Ferrada del Picancel

Pujant la ferrada

Entre els dos cims més característics de la serra de Picancel, el Salgaguda i el Serrat del Migdia, fa uns anys hi van muntar una petita via ferrada que acosta els dos punts, altrament separats per un costerut camí. Tot i que ens va costar, vam aconseguir localitzar la ferrada.

Ferrada Roc d'Esquers

La Sílvia a mitja pujada La ferrada Roc d'Esquers està situada a les Escaldes, Andorra. Molt a prop del soroll i el moviment comercial, trobem aquesta instal·lació molt ben equipada. És una via llarga i força atlètica, molt vertical, però sense cap dificultat remarcable. Destaca un petit pont tibetà, fàcil, però un bon lloc per tenir una fotografia espectacular.

Ferrada Roques de l'Empalomar (Vallcebre)

La Sílvia en un tram de la via Fa poc temps s'ha inaugurat la primera via ferrada de la comarca del Berguedà. Es tracta de la via ferrada de les Roques de l'Empalomar, molt a prop de Vallcebre. Vam anar a provar aquesta instal·lació, i vam gaudir de valent de les sensacions de verticalitat d'aquesta via a l'abast de tothom, però que no deceb als més experimentats.