Altres

Granada i l'Alhambra

Palauet del Partal

A l'ombra de Sierra Nevada, la capital del regne nassarita ofereix una completa recreació per als sentits. L'Alhambra és el monument més icònic de la ciutat, una gran fortalesa dalt d'un turó envoltada per magnífics jardins a l'interior de les muralles. A sota el barri de l'Albaicín, amb els seus carrers estrets i costeruts, bull de vida amb turistes i locals que omplen els petits establiments. Cultura, gastronomia i molta animació concentrats en un petit espai.

Delhi - Agra - Jaipur

La perfecta simetria del Taj Mahal

L'anomenen el Triangle Daurat, ja que en relativament poca distància es concentren importants monuments i centres d'interès. Comencem així el nostre viatge per l'Índia que ens portarà cap a les muntanyes del nord, però abans fem una visita turística a l'entorn de la capital. Marxem cap a Agra, on després de visitar el mausoleu d'Itimad-Ud-Daulah ens reservem pel plat fort, el meravellós i harmònic Taj Mahal. Camí de Jaipur fem parada a Fatehpur Sikri, antiga capital de l'imperi mongol, amb importants restes històriques. El dia següent el dediquem a Jaipur, ple de joies arquitectòniques com el fort d'Amber, el palau dels Vents o el Palau Reial.

Volta a Islàndia en autocaravana

Aurora boreal sobre Godafoss

Circumval·lem l'illa per la carretera N1, aturant-nos als punts més interessants. Després d'un primer contacte amb el terreny volcànic comencem a descobrir les fantàstiques cascades, com Go∂afoss, Dettifoss, Svartifoss o Skogafoss. Caminem pel con de grans cràters i visitem zones encara fumejants. Ens relaxem als banys termals. Passegem per la riba de fiords encaixonats entre muntanyes. Badem a la vora d'icebergs mentre les foques xipollegen. Sentim el rugir els guèisers. Ens meravellem amb l'abrupta costa sud, de formes impossibles. Quedem bocabadats sota l'aurora boreal. Grans experiències condensades en un sol país.

Ruta per les Cevenes

Causse Méjean

Com que el temps no ens permet fer activitats a l'aire lliure aprofitem per recórrer alguns llocs interessants de les Cevenes. El subsòl guarda impressionants sorpreses, com l'Aven Armand, una cova amb espectaculars formacions de calç, o l'Abime de Bramabiau, amb el riu subterrani. Caminem també per petits poblets encantadors, enmig de grans prats verds.

Raid Catalunya Central 2010

Pantà de la Baells

La comarca del Berguedà ha estat l'escenari d'aquest exigent raid puntuable per a la copa catalana. Orientació , bicicleta de muntanya, caiac, ràpel, júmar, córrer per muntanya, patins en línia,... Un recorregut molt exigent en les categories d'èlit i copa catalana, i més assequible en la modalitat open. Vídeo resum de la prova.

Apicultors per un dia

Treballant en una caixa d'abelles

Les abundants precipitacions de l'hivern donen pas a una primavera frondosa i florida. Les abelles del baix Berguedà han treballat de valent, recollint pol·len de la inèdita gran quantitat de romaní d'enguany i transformant-lo en deliciosa mel. Capitanejats per experts apicultors, els n'anem a robar part de la producció, amb considerable oposició de la comunitat d'obreres.

Mor Sir Edmund Hillary

Sir Edmund Hillary (foto Corbis Coorporation) Cinquanta-cinc anys després d'haver coronat el cim de l'Everest al costat de Tenzing Norgay, Sir Edmund Hillary torna, ara definitivament, a un cel que va ser el primer de tocar. Els dos alpinistes van ser els primers en assolir els 8.848 metres de la muntanya més alta del món el 29 de maig de 1953. El gran himalaista neozelandès tenia 88 anys.

Motoristes i camins

Camins de la Portella

El Berguedà és una comarca amb un gran atractiu per a les persones que els agrada gaudir de l’aire lliure. Cada cap de setmana conviuen pels seus bonics paratges senderistes, caçadors, boletaires, ciclistes, motoristes, corredors i tota una extensa fauna humana que, amb major o menor mesura, impacta en el territori.