Escalant a Sant Julià de Cerdanyola

La Sílvia pujant de primera La Queralt

Poc abans d'arribar a Sant Julià de Cerdanyola, passada l'ermita de Les Esposes, trobem a l'altra banda de la carretera uns espadats de roca on hi ha unes vies d'escola d'escalada. És un lloc d'accés còmode i amb vies de poca dificultat adequades per a la iniciació. Són ideals per les èpoques fredes, ja que el sol hi toca pràcticament tot el dia.

• Zona: Sector de les Esposes, Carretera de Guardiola de Berguedà a Sant Julià de Cerdanyola
  • Dificultat: Vies d'entre IV+ i 6b
  • Aproximació: 5 minuts

Després de la llarga ruta caminant del dia anterior ens venia de gust fer una activitat més tranquil·la. Decidim pujar a escalar a Sant Julià de Cerdanyola, on hi ha una zona d'escalada d'iniciació molt ben aconseguida. Arribar-hi és fàcil: cal seguir la carretera que puja de Guardiola de Berguedà, i just després de l'ermita de Les Esposes ja es pot aparcar el vehicle en un entrant al costat de la carretera. A l'altra banda, pujant a l'esquerra, i en menys de 5 minuts caminant arribem al sector d'escalada. Les primeres vies són les més fàcils, i també són les que intentarem avui.

Comencem per la primera, "l'Alzina", de IV+. Surt la Sílvia de primera, i amb molta seguretat corona. La seguim jo mateix i la Queralt en "top rope". Continuem per "Yo vivo en la carretera" (IV+). Surto jo de primer i segueixen la Queralt i la Sílvia. A la Sílvia no li agrada gaire l'inici d'aquesta via. Com que hem arribat tard i volem tornar d'hora, fem només una tercera via, la següent: "Mega Màsters de l'Univers" (V). Surto de primer, i amb alguns problemes a l'inici i a mitja via, aconsegueixo treure-la. El mosquetó del cap d'amunt de la via no s'obre, i he de desfer la corda i passar-la. La Sílvia assegura des de baix, i em baixa. Tot seguit puja la Queralt i després la Sílvia, que pugen molt bé, amb petits problemes a l'inici, en un petit diedre on costa trobar bones preses. Les vies són d'iniciació, de grau baix i mitjà. Estan molt ben assegurades amb parabolts.

Hem passat l'estona, que era l'objectiu. Volíem fer una activitat matinal relaxada i alhora continuar aprenent una mica a escalar. El lloc és idoni i ben agradable.

Mapa

Mostra un mapa més gran

Aquest Dissabte (12 de Juny 2010) hi hem estat i el Mosqueto de Rosca s\'obria sense problemes un cop desenroscat el seguro. Si que es veritat que es veia una mica vellot respecte els de les altres vies.
Suposo que en el vostre cas algú havia apretat molt la rosca.