Corrent al Firal dels Reis

Firal dels Reis

Seguim la tradició recentment instaurada el dia de Reis amb la colla dels Mountain Runners: anem corrent des de Berga fins al concorregut Firal dels Reis (Montclar), on s'apleguen milers de persones per esmorzar el dia de Reis.

Cada any som més colla, i enguany uns 30 corredors i corredores, sense por del fred i la neu hem sortit de Berga i seguint camins i pistes ben enfangats hem fet via cap al pla del Firal dels Reis, un planell ben a prop del nucli de Montclar on des de fa molts anys, el dia de Reis es fa una fira d'artesania, i sobretot molta gent hi va a esmorzar. Hi ha moltes parades de grups i entitats que ofereixen un bon esmorzar.

El fred és força intens, per això després de la foto inicial al passeig de la Valldan comencem a córrer. Ben aviat comença a caure algun floc de neu. Les pistes estan molt enfangades a causa dels molts dies que ha plogut recentment.

Es va avançant a ritme moderat, i aviat es formen diferents grups segons el ritme. Més endavant ens tornarem a reagrupar. Aproximadament al cap d'una hora i mitja arribem al pla del Firal dels Reis. Enguany, com a novetat, hi ha una furgoneta de suport que ha portat roba d'abric o la motxilla per qui ho ha necessitat, i també ha tornat alguns corredors que no volien fer el camí de tornada.

No ens encantem gaire per no refredar-nos. A més a més, comença a nevar intensament. Iniciem el camí de tornada de forma una mica desorganitzada, en diferents grups. De fet no tots fem el mateix camí per tornar.

Al final hem fet entre 26 i 28 quilòmetres, un desnivell de 600 metres, i un temps entre dues hores i tres quarts i tres hores. Una bona forma de reduir l'excés de calories després de les festes nadalenques.