Qui som

Foto al pic de Baiau

Engarrista és un espai web amb el qual volem compartir la nostra passió per la muntanya i l'entorn natural. Ens agrada viatjar, conèixer i descobrir. Estimem la nostra terra, Catalunya. Creiem que tenim un país magnífic, i ens agrada conèixer-lo en profunditat, assaborint els diferents racons. Som del Berguedà, una comarca amb paratges exepcionals per a la pràctica d'activitats al medi natural. Però també ens agrada descobrir altres països, altres paisatges i altres cultures, i quan podem viatgem, ja sigui una escapada de cap de setmana o unes vacances d'estiu.

Ens interessa la muntanya des de totes les perspectives. Gaudim de les excursions i alhora volem conèixer la idiosincràsia del territori i de la seva gent. Ens relacionem amb la muntanya mitjançant la pràctica de diferents activitats: caminant, corrent, grimpant, escalant, pedalant, esquiant, fent alpinisme o fins i tot practicant l'espeleologia. Som aprenents de tot i experts en res. Ens agrada engarristar-nos per veure què hi ha més enllà. La curiositat ens mou!

Ens preocupa especialment la degradació de l'entorn natural. Intentem ser sempre respectuosos amb el territori, i si és possible, el deixem millor que com l'hem trobat. Tota activitat humana té impacte, també la nostra. Però humilment procurem sempre moure'ns amb cura i seguint criteris ètics de respecte al terreny que trepitgem.

Qui som els engarristadors?

Som la Sílvia i el Marc, aficionats a la muntanya i afortunats de poder-la gaudir habitualment. La majoria de caps de setmana ens movem a la recerca d'aquella muntanya que fa dies que tenim al cap, aquell camí que ens han explicat, aquell cap de roc des d'on es pot gaudir d'una excel·lent vista, aquella cova que costa tant de trobar, aquella cresta que ens planta cara,...

Ens agrada compartir la nostra afició amb persones que tinguin interessos i valors propers als nostres, i som afortunats de tenir un munt d'amics amb qui sovint compartim excursions, rialles i bones converses.

Volem compartir les nostres vivències amb tothom qui hi estigui interessat, per això expliquem la nostra senzilla activitat de muntanya. Intentem reflectir la nostra experiència tant en les cròniques com en les fotografies. Som aficionats a la fotografia, la qual, alhora, ens provoca una tremenda frustració ja que mai som capaços de reflectir amb prou intensitat la bellesa natural que tot sovint ens trobem davant dels nostres ulls.

Què trobareu a Engarrista.com?

Bàsicament és un espai on expliquem les nostres vivències. Intentem oferir prou informació objectiva en forma de ressenya i dades tècniques (alçades, desnivells, temps, dificultat,...) Però també expliquem com hem viscut subjectivament aquella ruta. El nostre ritme habitualment és mitjà o lent, ja que prenem el temps necessari per gaudir dels paisatges i fer fotografies. El nivell de dificultat de les activitats gairebé sempre és baix o mitjà, ja que el nostre nivell tècnic és bàsic. Però de tant en tant ens agrada posar-hi una mica de pebre i gaudir d'emocions més intenses.

Què significa Engarrista?

Engarrista és una paraula que s'utilitza només al Berguedà i zones properes. És una paraula endèmica que significa enfilar-se en algun lloc amb peus i mans, pujar a algun lloc d'accés difícil. Té un significat proper a grimpar, però amb un sentit molt informal. Aquesta paraula no apareix en cap diccionari, però és ben coneguda per la gent del nostre entorn. S'utilitza en mode reflexiu, així diem que ens agrada engarristar-nos dalt d'un roc per contemplar el paisatge.

Nois, he caigut de casualitat a aquesta web i he quedat esparverat del bé que arriba a estar! Sincerament, no acostumo a posar comentaris, però la veritat és que per oferir aquesta mà de material (fotos, vídeos, tracks i desnivells...) hi ha una feinada.

Apa, continueu així.

D\'un aprenent d\'skyrunner!

Salutacions des de la Vall de Lord...i per cert, la paraula \"engarrista\" i el seu verb \"engarristar\" no és únicament berguedana, jeje. Salut!

Molt agraït pels comentaris. Normalment tampoc no responc els comentaris, però en aquest cas crec que val la pena. Ens agrada l'esport, la muntanya i el mitjà internet, i amb una mica de temps poden sortir coses interessants.

La intenció és afegir moltes més rutes, de fet en tinc moltes de mig treballades, però falta temps per resseguir-les i prendre totes les notes. Muntar una ruta i publicar-la implica haver-la fet moltes vegades sobre el terreny i tenir molta informació.

Pel que fa al nom Engarrista, és veritat que no només s'utilitza al Berguedà, sinó també en zones properes i germanes, com la veïna Vall de Lord.

Per cert, una de les rutes previstes, surt del Berguedà, però fa molts quilòmetres per la Vall de Lord (Busa, Vall d'Ora,...)

Avui he descobert aquesta pàgina, i mira que sóc de Puig-reig i no en tenia ni idea de la seva existència. Algun conegut he vist a les fotos. Moltes felicitats per la web i estaré encantat d\'acompanyar-vos en les vostres sortides de muntanya.

Mol be contineu fen com fins ara .

Salut

Destaco la feina que feu d\'enregistrar les curses que es fan a la comarca. Com a mountain runner m\'encanta poder veure les curses per la tv de Berga.A més a més crec que amb la prespectiva del temps, aquets enregistraments s\'acabaran convertint en un bon arxiu i en uns bons records.

Aquest web és fantàstica i hauria de ser obligatori per a tothom qui la visiti parar-se un moment a felicitar-vos! Sempre endavant (i gràcies a vosaltres és més fàcil).

Us comprenc perfectament aquesta passio que teniu per la natura, per la descoberta, per la fotografia, per tot el que envolta la muntanya.. La meva dona i jo ho practiquem des dels 26 anys, ara fa 26, i no tenim la mateixa passio de llavors , que era molta, si no que amb els anys podem dir que s,ha quatriplicat \\\'. Estupendes excursions les que feu, originals, solitaries, amb una bellesa insuperable. Llocs superbs amb persones humils. Una maravella. Es veu que sou d,aquesta mena de persones que el rellotge unicament compte com a eine de mesura i no com un fi en si mateix.
Continuarem atents les vostres aventures i amb el vostre permis us agafarem ideies
Llarga vida a la vostra passio comuna.

Bon dia, soc en Pere Ros i juntament amb Helena Homedes, la meva dona, som els guardes del refugi de Mont Caro de la Unió Excursionista de Catalunya que hi ha al macís del Port, al Parc natural dels Ports, que segurament ja coneixeu, remenant per la xarxa, he fet cap a la vostra web, i he de dir que he quedat impressionat per la qualitat del vostre projecte divulgatiu de les vostres experiències, envejable per tot el seu contingut, amb fotos, comentaris, descripcions de les activitats, disseny etc. només cal llegir els comentaris per adonar-te de que tens al davant uns documents importants i de qualitat que enriqueixen al lector. Felicitats!!.
Per la nostra part, dir-vos que ens agradaria poder comptar amb la vostra visita al refugi en activitats futures que feu al Port, i dir-vos que a la nostra web ens agradaria penjar un enllaç que redireccione a la vostra, que de ben segur apradaria als nostres usuaris.
gràcies "Engarristes". Us esperem amb molt de gust!!

Us vull comentar un tema privat sobre les vostres pàgines.
Si podeu passar-me un telèfon al meu correu, prefereixo parlar-ne que comentar-ho per escrit.
Es una cosa de un club de muntanya.
Gràcies

Hola aquest passat cap de setmana, he fet la ruta en btt fins al ref. de Malniu, m'agradat molt. Felicitats per la vostra pàgina, salutacions.

Pep

He trobat fa poc aquesta pàgina que teniu . Encurisosit per inicial excursió comuna recentment feta, he descobert moltes altres destinacions per fer en properes sortides.

Us aniré seguint, sense cap dubte, per apendre de vosaltres.

Gràcies i salut.

He anat a caure per casualitat en aquest racó d'Internet buscant informació d'alta muntanya... I per fi sembla que he arribat al final! ;) Quina web tant completa, tant treballada i inspiradora! Gràcies per la feina que hi feu i la informació que hi compartiu! Poseu-vos un 10!!!!

Gràcies per la feina. De debò. Des de fa un temps que en Bernat i jo seguim cada cap de setmana que podem les vostre ressenyes. A vegades sembla que camineu també amb nosaltres. Sou extraordinaris.
"Què deia l'engarrista? Ah sí! que trencant per aquest camí veurem millors vistes, o que baixant per aquell congost és millor"

L'"engarrista" ens acompanya i ens guia, a Catalunya, a França, fins i tot per Islàndia... fent barrancs, anant amb bici, fent vies ferrades i sobretot... caminades!

Com si ja fés temps que ens coneixem... us donem una abraçada i us donem les gràcies,

Salut i muntanya,

Bona tarda Marc.
Volia saber si tens alguna ruta amb btt que vagi de Puigcerdà/Llívia fins al pla de la calma, em sona haver-la vist i ara no la puc trobar.
Voldríem anar-hi ara a primers d'octubre.
Gràcies.

Gràcies per aquesta web tan ben treballada i amb continguts de gran qualitat informativa.
Ja m'he engarristat al vostre lloc!!

Agraiment sincer.us he conegut gràcies al meu amic Vadó(gran caminador i seguidor vostre. Gent com vosaltres fan afició i país. Ja en teniu un altre de seguidor.mooooltes gràcies d

No coneixia el vostre treball, l'he descobert de casualitat, buscant informació sobre rutes per la Riera de Merlés.
No n'he fet cap encraa, però pinten molt bé totes les rutes. Molt ben explicades i molt didàctiques. Felicitats, bon treball.

Bon dia Engarristes!

Fa temps que segueixo aquest blog i he de dir que foteu una feina molt bona. Moltes sortides que feu, les guardo per fer-les posteriorment jo.
M'agraden molt les vostres fotografies i he pensat que em podrieu ajudar, ja que fotografieu el mateix que jo més o menys. Fa temps que estic buscant una càmera per dur en els dies de muntanya o de viatge en una motxilla petita. Principalment, el que m'agrada és fotografiar paisatges i sobretot, muntanyes, llacs, postes de sol,... M'he mirat alguna compacte com la Olympus stylus 1s o la olympus omd em10 però nose si tenen les prestacions d'una reflex. Per això us volia demanar consell, si coneixeu alguna reflex no molt gran i que faci unes bones fotos. O si hi pot haver alguna combinació d'una càmera compacte amb algun objectiu en concret. El pressupost seria fins a 700-800 euros. Si més no, saber quines utilitzeu vosaltres també m'anirà bé saber-ho. Moltes gràcies! Espero la vostra resposta.

Salut i muntanya!

Ferran

He entrat a la vostra web per l\'article sobre l\'excursió a les Roques. M\'ha agradat molt, estem a Beseit i demà ens heu engrescat a esgarristar-nos a dalt del Castell de les Roques d\'en Benet.
Continueu fent esta pàgina web tan xula.
Una abraçada.

Que guay, quina pagina! Le trobat per casualitat i us felicito es impressionant, hem va molt be ara estic inicianme en fer rutes aixi, pero nose per on començar.
Si torneu per montserrat aviseu.

Hola, m'he topat amb el vostre web i em sembla fantàstic. Fotos espectaculars, videos, mapes, etc..moltíssimes gràcies per compartir-ho. Sóc geòleg i m'han agradat molt les excursions que he vist que feu , ja que jo hi veig un alt contingut geològic. Us convido a fer un cop d'ull al nostre web sobre sortides geologiques, és diu www.itinerarisgeologics.com i fem sortides per divulgar el patrimoni geològic català, i esperem que aviat de fora també. Torno a dir-ho, moltes gràcies per compartir tot aquest material. Salutacions, endavant i com deiem nosaltres, "salut i ens veiem al camp".

Hola, parella. Segurament no podré fer el 98% de les vostres rutes, però llegint-les m'he quedat bocabadat. Us felicito, quin espai tan espectacular que heu creat, moltes gràcies per compartir les vostres experiències. Continueu així, gaudint de la natura i protegint-la. Salut i kms

Quin tresor, quina joia més bonica i treballada cada un dels articles, quina capacitat de treure lo millor de cada lloc, de cada racó, i sobretot quines ganes immenses d'anar allà on heu anat, això és el millor.

Moltes gràcies per posar la riquesa, a cops amagada, del nostre país al nostre abast

Llarga vida als Engarristadors ;)

Bones a tots dos,
de tant en tant la cerca de documentació a internet em fa caure a la vostra pàgina. Soc de Gisclareny tot i que els estudis i la feina m'han portat cap a la plana osonenca. Us felicito per la feina de documentació de cada ruta, jo em miro normalment les de bicicleta, i per compartir-la meravellosament be, bons textos, genials imatges, dades precises..., amb la resta. I sobre tot el que m'agrada i comparteixó als 100% és la vostra filosofia que definiu a Qui som?

una abraçada i força i voluntat per seguir editant les rutes amb criteri editorial

compa

Gràcies per les teves paraules Ferran!
El tema que em demanes és complicat... Som només fotògrafs aficionats, de nivell molt baix, i no m'atreveixo a donar consells en aquest àmbit. Segur que hi ha gent amb més criteri i més experiència. Tot i això com que recentment diverses persones ens han demanat sobre quin tipus d'equipament fotogràfic utilitzem, potser m'animaré a escriure un post.

En tot cas dir-vos que des de fa temps utilitzem càmeres sense mirall, i més concretament de la marca Olympus (no tenim cap relació amb la marca). Les càmeres de format Micro 4/3 permeten unes mides i pesos molt continguts, adequats per a portar a sobre durant llargues rutes de muntanya, i alhora tenen una qualitat molt acceptable, comparable en molts aspectes a càmeres rèflex. El tema de la qualitat, caldria matisar-ho molt més, ja que les càmeres amb sensors més gran tenen més prestacions en fotografia nocturna, impressió de gran format, desenfoc,...

Però per a un ús normal en rutes de muntanya, crec que l'equilibri entre pes-mida i qualitat és molt bona. En el nostre cas utilitzem dues càmeres Olympus OMD, els models EM-5 i EM-10, amb diferents objectius. Aquesta última té una relació qualitat-preu molt acceptable.

Com deia, caldria detallar molt més, i vistes les preguntes freqüents sobre el tema, intentaré més endavant fer un article més detallat sobre el tema.

Gràcies Pere i Helena. Un plaer i un honor que també ens llegiu. De fet fa poc vam passar pel refugi, i fins i tot us vam demanar com arribar a la propera cova Balaguer, en una visita ràpida de tarda. La propera vegada que passem mirarem de tenir una mica més de temps per fer petar la xerrada amb vosaltres, segur que serà molt enriquidora.

El massís del Port és una zona que ens té captivats, i hem vingut unes quantes vegades, menys del que voldríem per la distància, però tenim molt bons records d'excursions intenses, divertides i salvatges pels crestalls, fondalades i cims dels Ports.

Encantats que poseu un enllaç.

Fins aviat!

Potser són molt famoses, però jo no les conec pas, ni n'he sentit parlar. I si són tan famoses m'estranya. Penso que no siguin en realitat les piscines d'alguns torrents laterals de l'Aigua d'Ora, sota la serra de Busa, però no a dalt.

Hola Josep, no podem contactar directament amb tu perquè no els has especificat el correu. Et suggereixo que ens enviïs un mail a info@engarrista.com i serà més fàcil posar-nos en contacte personalment.

Gràcies,
m

Gràcies Elisabet i Bernat. Comentaris tan simpàtics com els vostres ens donen ànims i forces per continuar endavant amb la tasca. Tant de bo alguna estona coincidim per aquestes muntanyes que tant ens estimem!

Una abraçada!

Hola Ignasi. Recentment vam fer una ruta fins al Pic dels Moros (Cerdanya), i tornant vam creuar el Pla de la Calma (bé, un dels que hi ha que porten aquest nom). És un lloc preciós, sota mateix del massís del Carlit. Nosaltres vam sortir des de la Guingueta d'Ix, però es pot sortir perfectament des de Llívia.

Aquí tens l'enllaç: http://www.engarrista.com/node/956

Gràcies Pep per la felicitació i per compartir afició. Esperem que ben aviat puguem tornar a gaudir de les magnífiques muntanyes que tenim al nostre país. Ànims i endavant!

Hola. Per enviar les rutes al Garmin cal descarregar-les en format GPX en un ordinador o mòbil, i després enviar-les al Garmin, per exemple a través del programa Garmin BaseCamp (gratuït) des de l'ordinador o des del Garmin Connect Mobile des del mòbil.

Hola Pau, malauradament no et podem ajudar ja que no hem fet aquesta activitat i no sabem l'estat dels ancoratges ni les característiques de la via.

Salut!

Gràcies Josep pels teus amables comentaris. Encantats de saber que altres persones també comparteixen aquesta filosofia de gaudir de la muntanya amb calma i respecte. Ens trobem a les muntanyes!