Via Ferrada al Berguedà

Cresta de la Clusa

La Sílvia després de superar un tram d'escalada

Poc al sud de Sant Romà de la Clusa un conjunt d'agulles i esperons formen un crestall irregular direcció cap al Sobrepuny, amb alguns trams força aeris i altres coberts de vegetació. Recentment s'ha equipat un itinerari d'aventura que recorre una bona part d'aquestes agulles on hi ha trams de via ferrada, trams d'escalada fàcil, trams de grimpada, uns quants ràpels i fins i tot un ràpel-tirolina. És una activitat entretinguda, que sense ser difícil exigeix atenció en alguns passos.

Ferrades Roques d'Empalomar (nou tram) i Cingle de Cal Curt

Constants desploms i dos ponts tibetans, principals característiques de la nova ferrada Cingle de Cal Curt

La popular via ferrada de Vallcebre ha crescut amb un nou sector que s'inicia al final del recorregut original. Es tracta d'un nou tram més breu, de poca dificultat i amb un pont tibetà de 14 m. Al mateix temps s'ha obert una nova ferrada a la paret oposada de considerable dificultat, sobretot molt exigent físicament. El desplom continuat i alguns passos acusadament extraplomats són les cartes de presentació d'aquest nou recorregut equipat.

Ferrada del Picancel

Pujant la ferrada

Entre els dos cims més característics de la serra de Picancel, el Salgaguda i el Serrat del Migdia, fa uns anys hi van muntar una petita via ferrada que acosta els dos punts, altrament separats per un costerut camí. Tot i que ens va costar, vam aconseguir localitzar la ferrada.

Ferrada Roques de l'Empalomar (Vallcebre)

La Sílvia en un tram de la via Fa poc temps s'ha inaugurat la primera via ferrada de la comarca del Berguedà. Es tracta de la via ferrada de les Roques de l'Empalomar, molt a prop de Vallcebre. Vam anar a provar aquesta instal·lació, i vam gaudir de valent de les sensacions de verticalitat d'aquesta via a l'abast de tothom, però que no deceb als més experimentats.