Cadaqués

Cap de Creus en BTT

Baixant cap a la cala Tavallera

Situats al Port de la Selva comencem a pedalar però de seguida hem d'empènyer la bicicleta per pujar la costa dels Torrellons. Un cop dalt anem seguint el GR-92 per terreny de secà i prenem el camí antic de Cadaqués, on arribem trepitjant un bonic empedrat. Recorrem la bucòlica població empordanesa, seguim cap a Port Lligat i per carretera al Cap de Creus. Prenem ara el GR-11 i costegem fins a la idíl·lica cala Tavallera. Una dura pujada a peu, continuem cap a Sant Baldiri i ja per pista bona fins al punt d'inici.

Trescant al Cap de Creus

Castell de Sant Salvador

Els Pirineus neixen arran de mar, i tot just emergir de l'aigua ja mostren caràcter. Fem dues rutes molt fàcils però interessants paisatgísticament i amb l'al·licient afegit de poder-nos refrescar en cales poc freqüentades. Dediquem el primer dia a recórrer el camí vell del Cap de Creus a Cadaqués, i el segon, més muntanyenc, des de Sant Pere de Rodes enfilem el modest pic de Sant Salvador de Verdera (682 m.), de grans panoràmiques.