Caminito del Rey

Sierra Nevada i muntanyes de Màlaga

Sortim de Trévelez a primera hora per enfilar el Mulhacén

Aprofitem uns dies de bonança hivernal per fer algunes sortides de muntanya al sud de la península Ibèrica, combinant-les amb visites culturals imprescindibles com la ciutat de Granada i l'Alhambra. Dediquem uns dies a conèixer Sierra Nevada i la comarca de l'Alpujarra. Fem una sortida pel vessant nord creuant la llarga i frondosa vall de la Vereda de la Estrella. Canviem al vessant sud i des de Trévelez pugem el sostre de la serralada, el Mulhacén. Ens traslladem llavors al nord de Màlaga per fer una incursió al paisatge càrstic del Torcal de Antequera i recorrem l'espectacular engorjat dels Gaitanes a través del Caminito del Rey. Tornant cap a casa fem parada a Cocentaina per pujar el Montcabrer.

Caminito del Rey

A finals del segle XIX es van iniciar les obres de construcció d'un canal d'aigua a través del Desfiladero de los Gaitanes per alimentar una central hidroelèctrica, així com un caminet artificial de servei suspès al buit uns 100 metres per sobre el llit del riu Guadalhorce. El rei espanyol Alfons XIII va inaugurar aquesta infraestructura, que alhora va servir per comunicar els diferents nuclis del poblet del Chorro. El deteriorament i l'abandó van fer desaparèixer pràcticament la ruta, habilitada precàriament com a via ferrada. Recentment s'ha restaurat el camí amb finalitats lúdiques i turístiques.