Vereda de la Estrella

Sierra Nevada i muntanyes de Màlaga

Sortim de Trévelez a primera hora per enfilar el Mulhacén

Aprofitem uns dies de bonança hivernal per fer algunes sortides de muntanya al sud de la península Ibèrica, combinant-les amb visites culturals imprescindibles com la ciutat de Granada i l'Alhambra. Dediquem uns dies a conèixer Sierra Nevada i la comarca de l'Alpujarra. Fem una sortida pel vessant nord creuant la llarga i frondosa vall de la Vereda de la Estrella. Canviem al vessant sud i des de Trévelez pugem el sostre de la serralada, el Mulhacén. Ens traslladem llavors al nord de Màlaga per fer una incursió al paisatge càrstic del Torcal de Antequera i recorrem l'espectacular engorjat dels Gaitanes a través del Caminito del Rey. Tornant cap a casa fem parada a Cocentaina per pujar el Montcabrer.

Vereda de la Estrella

Tornant amb els grans cims de Sierra Nevada al darrere

Passat el poble de Güejar-Sierra ens endinsem en cotxe cap a Sierra Nevada fins on les aigües del riu Genil s'engorgen, i llavors seguim a peu. Caminem per la riba esquerra en un camí preciós que es va atansant al vessant nord dels colosos que culminen el massís. Avancem vora antigues mines, totes elles abandonades, i arribem fins la Cueva Secreta, un refugi de pastors ja al peu de la paret nord de l'Alcazaba. Tornem pel marge dret del riu, força alçats i amb vistes panoràmiques. Passem els refugis de Aceral i de la Cucaracha i baixem fort per la Cuesta de los Presidiarios.