Nubra

Ladakh (Índia)

Pujant el Kang Yatsé, amb les muntanyes àrides al fons

Al sud de l'Himàlaia trobem aquesta gran zona semidesèrtica, poc poblada, farcida de grans muntanyes i solcada per valls profundes. Abans d'arribar-hi fem el turista visitant el Taj Mahal a Agra i la monumental ciutat de Jaipur. Un cop al Ladakh aclimatem un parell de dies a la capital, Leh. Tot seguit iniciem el trekking de la vall de Markha, el qual ens servirà d'aclimatació per pujar dues muntanyes de més de 6.000 metres, el Kang Yatsé i l'Stok Kangri. Finalitzem les vacances amb una escapada ràpida a la remota vall de Nubra, al límit amb el Pakistan.

Vall de Nubra

Desert de Hundar entre grans muntanyes

Aprofitem els últims dies de les vacances al Ladakh per dirigir-nos fins aquesta remota vall situada al límit nord de l'Índia, just a la frontera amb el Pakistan. Enfilem el port de Khardung La, un dels passos més alts del món que es poden fer en cotxe (5.300 m.) i baixem al riu Shyok. Seguim la riba fins a l'últim poble de l'Índia, Turtuk. Tancat fins fa poc al turisme, el petit poble baltí és un oasi de traquil·litat al peu del Karakorum. Recorrem el poble interactuant amb la seva gent, i fem alguna excursió curta per la rodalia. De tornada visitem el petit desert i les dunes de Hundar i l'important monestir budista de Diskit.