Albera

Puig d'Esquers (606 m.)

Pedalegem per l'Alt Empordà fins a dalt d'un petit cim de l'Albera que ens ofereix una gran panoràmica cap a l'abrupta costa de la zona de Llançà i Colera. Sortim de Vilajuïga i marxem cap al nord passant per sota del castell encimbellat de Quermançó. Fem un tram de carretera i aviat ens desviem per pujar el Montperdut (330 m.), un petit cim on visitem uns bunkers de la Línia P, construïts els anys 40 del segle passat. Avancem fins al nucli de Valleta on agafem una pista que ens porta a una àrea recreativa, i que comença a pujar amb trams força durs. Sota el puig Tifell avancem per una pista panoràmica durant uns quants quilòmetres, pujant progressivament fins al final, on enfilem fort per assolir el cim. Tot i el dia lleig tenim una gran visió tant de la costa nord com de la immensa plana empordanesa. Descens ràpid per pistes solitàries fins a Valleta, i per carretera acabem d'arribar al punt d'inici.

Rabós - Banyuls de la Marenda

Creuem la serra de l'Albera en una ruta transfronterera que iniciem a Rabós (Alt Empordà) i que ens enfila fins als colls de Banyuls i de Vallòria abans de baixar arran de mar a Banyuls de la Marenda (Rosselló). Des del petit poble empordanès planegem entre vinyes i pastures fins a l'espectacular monestir de Sant Quirze de Colera. Tot seguit comencem a pujar fins al coll de Plaja, baixem cap als plans dels Pils, i pugem de nou ara per asfalt fins el coll de Banyuls. Ja al vesssant nord (França) seguim pujant, però més suau, fins al sostre de la ruta, al coll de Vallòria, sota la torre de Madaloc. Amb vistes a la bonica costa Vermella anem baixant fins a Banyuls, on fem una pausa en aquesta bonica localitat costanera. Tornem a pujar al coll de Banyuls entremig de les vinyes cultivades en costers de molt pendent i baixem cap al sud fins a trobar l'Orlina, el riu que seguirem fins al punt d'inici.

Puig Neulós (1.257 m.) en BTT

Arribant en bicicleta al castell de Requesens

Des del poble empordanès de Cantallops comencem a enfilar el vessant sud del massís de l'Albera. Ens entretenim una bona estona visitant l'espectacular castell de Requesens, i continuem pujant, ara molt fort, fins al coll Pregon. Per pista arribem fins al cim del massís, amb grans vistes cap al mar i les planes de l'Empordà i el Rosselló a cada cantó de la línia fronterera. Baixem cap a Sant Martí de l'Albera, el coll de l'Auleda i Requesens, aturant-nos al punt en què es va estavellar un avió l'any 1986.