Rila

Meteora, Olimp, Rila i Pirin

Passem les vacances estiuenques a la península dels Balcans amb un programa combinat entre Grècia i Bulgària. El primer destí és Meteora, on dediquem dos dies a caminar i grimpar per camins aventurers entre les roques on els monjos van construir els monestirs penjants. Tot seguit ens desplacem cap als peus de la muntanya des de la qual governaven els déus grecs. Pugem un primer dia al refugi Spilios Agapitos, i el dia següent enfilem fins al Mytikas (2.918 m.), sostre de l'Olimp. Avancem cap a Bulgària, i des del preciós monestir ortodox de Rila iniciem un trekking de 2 dies per les muntanyes arrodonides del parc nacional. Per últim ens desplacem a la turística localitat de Bansko on comencem una interessant travessa d'alta muntanya de 5 dies pel parc nacional de Pirin, on anirem enllaçant refugis i alguns dels seus cims més característics, com l'espectacular cresta de Koncheto, el cim més alt: el Vihren (2.914 m.), Djengal, Polejan o Kamenitsa.

Rila. Ivan Vasov, Set Llacs i Malyovitsa

El monestir de Rila és el centre ortodox més important de Bulgària, i està situat en un racó enclotat de la vall del mateix nom. Comencem a caminar creuant per dins el fantàstic monestir, i a la sortida trobem un camí que traça una llarga diagonal dins d'un bosc ombrívol. Pugem durant hores, guanyem una ampla carena i la resseguim fins un extens altiplà on el bestiar pastura lliurement. El camí revolta el llaguíssim altiplà a més de 2.300 metres fins al refugi Ivan Vasov. El segon dia ens enfilem a la carena situada més al nord i avancem pels seus lloms suaus fins a situar-nos dalt d'un mirador natural sobre els Set Llacs. Recorrem el panoràmic fil de la carena per sobre dels 2.600 metres, creuem un ampli coll i seguim endavant fins als peus del Malyovitsa, el cim principal del sector, i ens hi enfilem. Extenses vistes de les valls del voltant i les muntanyes més escarpades cap a aquesta banda. Tornem enrere fins el collet, i acabem amb un llarg i contundent descens que ens torna al monestir.