Torcal de Antequera

Sierra Nevada i muntanyes de Màlaga

Sortim de Trévelez a primera hora per enfilar el Mulhacén

Aprofitem uns dies de bonança hivernal per fer algunes sortides de muntanya al sud de la península Ibèrica, combinant-les amb visites culturals imprescindibles com la ciutat de Granada i l'Alhambra. Dediquem uns dies a conèixer Sierra Nevada i la comarca de l'Alpujarra. Fem una sortida pel vessant nord creuant la llarga i frondosa vall de la Vereda de la Estrella. Canviem al vessant sud i des de Trévelez pugem el sostre de la serralada, el Mulhacén. Ens traslladem llavors al nord de Màlaga per fer una incursió al paisatge càrstic del Torcal de Antequera i recorrem l'espectacular engorjat dels Gaitanes a través del Caminito del Rey. Tornant cap a casa fem parada a Cocentaina per pujar el Montcabrer.

Torcal de Antequera

Paisatge càrstic al Torcal de Antequera

Al centre geogràfic d'Andalusia trobem un espectacular paisatge càrstic en què l'erosió de l'aigua i el vent ha modelat les roques calcàries d'origen marí formant un conjunt molt peculiar d'agulles i roques de formes inverosímils envoltades de petites depressions. Ens movem per un espai caòtic i intricat, on fora dels camins més marcats cal intuició per moure's per un terreny d'aventura divertit i gens habitual. Avancem pels espais accessibles entre les formacions rocoses, però també ens enfilem fins als punts més alts, on tenim bones perspectives de l'entorn.