Stok Kangri

Ladakh (Índia)

Pujant el Kang Yatsé, amb les muntanyes àrides al fons

Al sud de l'Himàlaia trobem aquesta gran zona semidesèrtica, poc poblada, farcida de grans muntanyes i solcada per valls profundes. Abans d'arribar-hi fem el turista visitant el Taj Mahal a Agra i la monumental ciutat de Jaipur. Un cop al Ladakh aclimatem un parell de dies a la capital, Leh. Tot seguit iniciem el trekking de la vall de Markha, el qual ens servirà d'aclimatació per pujar dues muntanyes de més de 6.000 metres, el Kang Yatsé i l'Stok Kangri. Finalitzem les vacances amb una escapada ràpida a la remota vall de Nubra, al límit amb el Pakistan.

Stok Kangri (6.153 m.)

Stok Kangri, vist de lluny

Aquesta esbelta muntanya que presideix l'horitzó de Leh, és una de les més altes de la serralada del Ladakh i molt popular entre els muntanyencs per la seva relativa facilitat i alhora bellesa. Des d'Stok fem l'aproximació fins al camp base, i de nit comencem l'ascensió fent una llarga volta fins a situar-nos sota la gran glacera. A partir d'aquí una llarga pala, enguany amb força neu, ens deixa després de diverses hores a l'aresta, que anem resseguint entre esbufecs fins al cim. Entre els núvols contemplem una gran panoràmica des de les alçades.