Aigua d'Ora

Busa en BTT

Pujant cap a la base dels cingles

Al Pont de Llinars comencem a pedalar resseguint el riu de l'Aigua d'Ora, amb algun fort pujador fins al mirador del President, i llavors baixant fins a Sant Lleïr. Comença tot seguit una duríssima i constant pujada fins al pla de Busa, que recorrerem fins al seu extrem occidental, a la coneguda Presó de Busa, excel·lent mirador de la Vall de Lord. Creuem tot el pla direcció est i pel grau de les Collades baixem fort fins al bonic nucli de Valielles, encaixonat entre els Bastets i les parets de Busa. Un tram de pista planer i tanquem el cercle.

Les Fraus de Vilella

El torrent forma boniques piscines naturals

En pla i baixada passem darrere la casa de Vilella i continuem paral·lels a les Fraus fins al mirador natural de l'Amorrador. Baixem molt fort per un camí amb vistes cap a Busa, els Bastets i Sant Pere de Graudescales fins a la Vall d'Ora. A la Roca Fumada comencem a remuntar el torrent, evitant sempre que podem l'aigua per no molestar els tritons que viuen en aquestes aigües netes. El torrent és congost i forma boniques bassetes d'aigua turquesa. En alguns punts hem de passar per l'aigua i en d'altres grimpar entre la vegetació.