Mitja Marató Rural de Puig-reig 2008

La tercera i última prova del Triangular era també la més dura. El podi general es desvetllaria avui, i les posicions estaven molt igualades entre els tres primers corredors en categoria masculina. L'itinerari començava amb una dura pujada després del pont de Periques, una bona baixada i llavors el punt més divertit, el pas per la riera de Merlès. Tot seguit una altra forta pujada i els últims quilòmetres fins a la meta. Un matí excel·lent, que es pot contemplar en el següent vídeo...

Fotografies de Jaume Cusidó

Els tres primers classificats durant la primera pujada (fotografia de Jaume Cusidó) Grup de corredors (fotografia de Jaume Cusidó) El Cinto creuant la riera (fotografia de Jaume Cusidó)

Un matí primaveral i assolellat va acompanyar l'última prova del Triangular de Mitges Maratons Rurals del Baix Berguedà. Un bon nombre de corredors i corredores es van reunir al Passeig de la Via de Puig-reig per córrer pel sector de llevant del municipi. A nivell competitiu la cursa d'avui estava molt renyida, sobretot en categoria masculina, ja que els tres primers corredors estaven molt propers en la classificació.

L'itinerari d'enguany era molt similar al de l'any anterior, amb una petita modificació al tram final. Des de dins de Puig-reig es sortia per la carretera de Prats de Lluçanès, i abans del primer quilòmetre, tot just després de creuar el Pont de Periques els corredors i corredores començaven a pujar per pista. Més endavant, després de passar per sota de la carretera començava la primera de les dues grans pujades. Després un bonic tram carener, una ràpida baixada i un dels punts més divertits de la cursa, creuar aigua arreu la riera de Merlès, que portava força aigua gràcies a les últimes pluges. Unes cordes ajudaven als participants a superar el relliscós obstacle. Després de la riera començava la segona gran pujada fins arribar a Ginebret, on hi havia un avituallament. A partir d'aquí encara quedaven uns quants quilòmetres més rodadors, tot i que encara quedava alguna pujada.

De bon inici Marc Carós va imposar un fort ritme a la pujada, conscient que les seves opcions al Triangular passaven per fer un bon resultat a Puig-reig. Però ben aviat l'excel·lent forma de l'Esteban Ramírez es va posar de manifest, i aviat es va col·locar al capdavant de la cursa, posició que no deixaria fins al final. L'Esteban ha fet una progressió impressionant, ja que va ser tercer a Casserres, segon a Gironella i primera Puig-reig. La segona posició va ser per Pere Aurell, que fer una cursa de menys a més, sobretot en els trams rodadors i de baixada. La tercera posició va ser pel corredor berguedà dels Mountain Runners Albert Comellas. En categoria femenina la corredora gironellenca Sílvia Soler va mostrar un domini absolut i un estat de forma excepcional. La segona posició va ser per a Marta Prat i la tercera per a Cristina Rotxés.

21 quilòmetres i gairebé 800 metres de desnivell positiu acumulats en l'última cursa del tercer Triangular de Mitges Maratons Rurals del Baix Berguedà.

Classificació masculina:

1. Esteban Ramírez Rodríguez, 1:36:22 (UA Terrassa)
  2. Pere Aurell Bové, 1:38:38 (UEM Diedre)
  3. Albert Comellas Vilalta, 1:38:49 (Mountain Runners del Berguedà)
  4. Marc Carós Santacreu, 1:39:31(Club Excursionista Ripoll)
  5. Josep Barrufet Torreguitart, 1:41:29 (CEC Callús)

Classificació femenina:

1. Sílvia Soler Gómez, 2:06:10 (Centre Alpí Gironella)
  2. Marta Prat Llorens, 2:14:03
  3. Cristina Rotxés Ambrós, 2:15:42 (Xino-xano)
  4. Anna Picón Sasot, 2:16:42 (C.N. Terrassa FCV)
  5. Sílvia Puigcercós Ballús, 2:22:30

Classificació completa (pdf)

Les fotografies d'aquesta pàgina són obra de Jaume Cusidó. Podeu veure un impressionant recull d'imatges de la cursa a l'àlbum de Jaume Cusidó.

També podeu trobar més imatges de la cursa a l'àlbum del Jordi i la Meritxell.

Classificació general del Triangular

Classificació general masculina:

1. Esteban Ramírez Rodríguez, 239 punts (UA Terrassa)
  2. Marc Carós Santacreu, 220 punts (Club Excursionista Ripoll)
  3. Albert Comellas Vilalta, 219 punts (Mountain Runners del Berguedà)
  4. Josep Lecha Guixé, 165 punts (Mountain Runners del Berguedà)
  5. Abel Codina Solanellas, 165 punts (Centre Alpí Gironella)

Classificació general femenina:

1. Sílvia Soler Gómez, 259 punts (Centre Alpí Gironella)
  2. Marta Prat Llorens, 219 punts
  3. Sílvia Puigcercós Ballús, 185 punts
  4. Natàlia Legey Lafarga, 171 punts (UEC Anoia)
  5. Elisabet Rocadembosc, 169 punts

Classificació general completa del Triangular (Excel)

Es correcta la classificació general masculina
completa del triangular ? Segons el que diu l\'arxiu Excel el segon lloc ha sigut pel Marc Caros i el tercer per l\'Albert Comellas, no ?

Hi havia un error en la classificació mostrada en la pàgina i ha estat corregida. Marc Carós és el segon de la classificació general, i Albert Comellas tercer.