Mitja Marató Rural de Casserres 2008

La Mitja de Casserres inaugura el Triangular de Mitges Maratons Rurals del Baix Berguedà 2008. Enguany amb un traçat inèdit que ens portarà fins a la colònia Guixaró. Un recorregut tècnic que discorre principalment per caminets, amb alguna sorpresa com un tram molt pendent amb una corda per baixar.

Guanyadors de les diferents categories

A les 9 del matí es dóna la sortida de la primera prova del Triangular de Mitges Maratons Rurals del Baix Berguedà, la Mitja de Casserres. Segons l'organització l'itinerari té 20 quilòmetres, i un desnivell positiu de 680 metres. Segons els nostres càlculs el desnivell va ser una mica superior, de 765 m. Hi havia al voltant de 150 corredors i corredores inscrits.

El recorregut d'aquesta edició era inèdit, i molts corredors teníem la inquietud per descobrir què ens havien preparat els amics de Casserres. Les expectatives es van complir, i com altres anys, el recorregut va ser molt distret, bàsicament un seguit de camins i corriols i molt poc tros de pista. Cal destacar algun tram en especial, per exemple una tram de baixada molt pendent en què l'organització va posar una corda per ajudar els participants a superar el pas. La baixada final fins a la colònia Guixaró era molt pendent i tècnica, amb un camí precari en què els bons baixadors van poder demostrar les seves habilitats. Des del Guixaró, per tornar a guanyar alçada hi havia una pujada-grimpada molt divertida i dura al peu mateix d'un dels nous ponts de la carretera C-16.

Els temps dels primers participants van superar les previsions de l'organització, i Marc Carós, el primer classificat masculí va entrar a la plaça de Casserres quan el crono tot just marcava 1:27. La primera fèmina, Cristina Gómez va entrar amb 1:53.

La majoria de participants coincidien en manifestar la seva satisfacció per la cursa i el traçat. Un any més la de Casserres es va manifestar com la mitja més rural de totes, amb camins poc fresats però molt divertits. La majoria de participants van acabar amb les cames plenes d'esgarrinxades per esbarzers i argelagues. El recorregut era tècnic, i constantment calia evitar pedres i troncs enmig dels camins. Alguns participants també van destacar les bones vistes del Prepirineu, tot i que la majoria no van tenir temps de contemplar-les, ja que l'exigència de l'itinerari no recomanava distreure's gaire.

Cinto Vila, ànima de la cursa es mostrava satisfet pel desenvolupament de la cursa i els resultats dels corredors. Al mateix temps destacava l'àmplia participació d'atletes locals, i específicament del club organitzador, els Mountain Runners del Berguedà, amb més de 30 participants.

Una bona matinal i un bon entrenament per les competicions de curses de muntanya que ben aviat comencen. Si ens hem de fixar en els resultats de Casserres, aquest any es pot veure un molt bon nivell. La propera cursa del Triangular serà a Gironella, el 13 d'abril.

Classificació masculina:

1. Marc Carós Santacreu, 1:27:23 (Club Excursionista Ripoll)
  2. Albert Comellas Vilalta, 1:28:08 (Mountain Runners del Berguedà)
  3. Esteban Ramírez Rodríguez, 1:28:09 (UA Terrassa)
  4. Abel Codina Solanellas, 1:30:46 (Centre Alpí Gironella)
  5. Lluís Corbera, 1:31:34 (Mountain Runners del Berguedà)
  6. Josep Lecha Guixé, 1:32:00 (Mountain Runners del Berguedà)
  7. Miquel Àngel Moreno Ortiz, 1:34:12 (CE Callús)
  8. Gerard Torrats Espinosa, 1:34:13
  9. Raül Angulo Roure, 1:34:30
  10. Xavi Batriu Sibila, 1:35:07 (Centre Alpí Gironella)

Classificació femenina:

1. Cristina Gómez Pujols, 1:53:12 (Mountain Runners del Berguedà)
  2. Sílvia Soler Gómez, 1:58:18 (Centre Alpí Gironella)
  3. Marta Prat Llorens, 2:02:21
  4. Montserrat Casòliva Carod, 2:03:08
  5. Noemí Alonso Barons, 2:07:02
  6. Sílvia Puigcercós Ballús, 2:12:29
  7. Paquita Jiménez Roig, 2:16:54
  8. Natàlia Legey Lafarga, 2:17:08 (UEC Anoia)
  9. Elisabet Rocadembosc, 2:17:21
  10. Anna Jurado Bellmunt, 2:20:16 (Club Excursionista Ripoll)