Passejada per la Mer de Glace

Mer de Glace Final de la glacera Mer de Glace Mont Blanc des de Planpraz

És una glacera molt popular, ja que s'hi arriba còmodament amb el tren de Montenvers des de Chamonix. Des de la seva base es poden contemplar les abruptes parets dels Drus i de l'Aguille Verte. Fem una simple passejada pel gel, tot gaudint de l'entorn..

• Lloc de sortida: Estació superior tren Montevers, sortida des de Chamonix
  • Distància: 9,1
  • Desnivell positiu: 450 m. metres
  • Temps: 5:15 h., a ritme de passeig i amb parades
  • Dificultat: Fàcil, calen grampons

De tornada de les vacances a les Dolomites fem una parada volguda a Chamonix. A més a més de partir el llarg viatge sempre és un plaer aturar-se en aquest poble tan emblemàtic en el món de l'alpinisme i la muntanya en general. En aquest poble sempre es pot gaudir d'un gran ambient de muntanya, i alhora del bullici comercial. El Mont Blanc és omnipresent, i des de molts punts del poble es pot observar aquesta gran muntanya, que vam tenir el plaer de pujar fa uns mesos.

En aquesta parada a Chamonix decidim fer una ruta fàcil i tranquil·la, i al mateix temps diferent. Pugem amb el tren de Montenvers des de Chamonix. En arribar a l'estació superior hi ha un hotel i un restaurant, on s'hi concentra molta gent a les hores centrals del dia. A primera hora encara està tancat, i l'ambient és relaxat. Seguim un camí que marxa al peu de la terrassa del restaurant, i que desemboca en unes roques llises verticals on hi ha escales metàl·liques per baixar cap a la glacera. Les escales són molt verticals, i n'hi ha diverses, enllaçades entre elles per uns passos equipats amb cable que ressegueixen vetes naturals de la roca. Cal anar amb compte, ja que la baixada és molt vertical, i cal superar unes quantes escales.

Un cop a baix, a nivell de la glacera, simplement cal superar una curta zona de blocs de pedra i arribem de seguida al glaç viu. Ens posem els grampons i comencem a avançar. No hi ha camí, simplement cal avançar per allà on en sentit comú ens guiï, evitant les esquerdes. En alguns punts hem de tornar enrere ja que quedem tallats per les esquerdes, absolutament visibles i sense perill. No hi ha neu, sinó que tot és glaç, per tant on hi ha esquerdes són molt visibles.

Avancem contemplant l'entorn, gaudint de les parets que sovint s'aixequen més de 2.000 metres sobre els nostres caps. Veiem molt de prop les escarpades siluetes de Les Drus, i amb una perspectiva més difícil també l'Aguille Verte. Anem avançant per l'ampla i planera glacera, tot i que puja lleugerament. Arribarem fins on la Mer de Glace acaba i es bifurca, punt en què convergeixen les morrenes de la glacera de Tacul (oest) i la glacera de Leschaux (est). Al fons d'aquesta segona la serra retallada de les Grandes Jorasses. Tot un espectacle d'alta muntanya mirada des de baix.

Quan trobem les morrenes de les dues glaceres girem cua, ja que a partir de llavors queda el caos de seracs i esquerdes. Contemplem la visió de les dues glaceres i les muntanyes de les capçaleres i tornem enrere sobre el gel viu. Tornem fins a les escales, pugem amunt i prenem el tren de tornada cap a Chamonix.

Per acabar d'aprofitar aquest dia relaxat i amb temps excel·lent, a la tarda prenem el telecabina de Planplaz i des d'aquest punt privilegiat observem i fotografiem el Mont Blanc, recordant l'ascensió que vam fer fa pocs mesos. I és que a Chamonix és impossible avorrir-se!

Després de llegir la vostre passejada per la Mer de Glace, m\'he recordat de la gran baixada que vam fer fa 3 anys per la Valle Blanche, 100% recomanable.

Felicitat per les cròniques de les vostres sortides