Còrsega

Fem una curta escapada primaveral a aquesta illa mediterrània on la muntanya és protagonista. Arribem amb ferri a Ajacciu i el primer dia ens desplacem a la bonica ciutat de Bunifaziu, al sud de l'illa, caracteritzada per fiord on hi ha el port i la ciutadella dalt del penya-segat. Tot seguit avancem cap a l'interior i comencem a enfilar-nos a les muntanyes. En primer lloc fem una volta a les agulles escarpades de Bavella, caminant entre cims verticals de granit. En el nostre viatge de sud cap a nord ens aturem a l'estació d'esquí de Capanelle per pujar el Monte Renoso, fàcil i atractiu. El següent dia enfilem el Monte d'Oro amb una llarga ascensió en què cal grimpar en alguns punts. Seguim cap a la popular vall de Restonica, i fem una excursió cap als estanys de Melo i Capitello. Seguim cap al nord amb un plat fort, el cim més alt de l'illa, el Monte Cinto. I finalment, de camí cap a Bastia, ens aturem a l'interior per pujar fins el discret i panoràmic Monte Tolu. Un seguit d'activitats de muntanya que ens permeten conèixer una mica l'illa on es barregen a la perfecció mar i muntanya.