Qui som

Foto al pic de Baiau

Engarrista és un espai web amb el qual volem compartir la nostra passió per la muntanya i l'entorn natural. Ens agrada viatjar, conèixer i descobrir. Estimem la nostra terra, Catalunya. Creiem que tenim un país magnífic, i ens agrada conèixer-lo en profunditat, assaborint els diferents racons. Som del Berguedà, una comarca amb paratges exepcionals per a la pràctica d'activitats al medi natural. Però també ens agrada descobrir altres països, altres paisatges i altres cultures, i quan podem viatgem, ja sigui una escapada de cap de setmana o unes vacances d'estiu.

Ens interessa la muntanya des de totes les perspectives. Gaudim de les excursions i alhora volem conèixer la idiosincràsia del territori i de la seva gent. Ens relacionem amb la muntanya mitjançant la pràctica de diferents activitats: caminant, corrent, grimpant, escalant, pedalant, esquiant, fent alpinisme o fins i tot practicant l'espeleologia. Som aprenents de tot i experts en res. Ens agrada engarristar-nos per veure què hi ha més enllà. La curiositat ens mou!

Ens preocupa especialment la degradació de l'entorn natural. Intentem ser sempre respectuosos amb el territori, i si és possible, el deixem millor que com l'hem trobat. Tota activitat humana té impacte, també la nostra. Però humilment procurem sempre moure'ns amb cura i seguint criteris ètics de respecte al terreny que trepitgem.

Qui som els engarristadors?

Som la Sílvia i el Marc, aficionats a la muntanya i afortunats de poder-la gaudir habitualment. La majoria de caps de setmana ens movem a la recerca d'aquella muntanya que fa dies que tenim al cap, aquell camí que ens han explicat, aquell cap de roc des d'on es pot gaudir d'una excel·lent vista, aquella cova que costa tant de trobar, aquella cresta que ens planta cara,...

Ens agrada compartir la nostra afició amb persones que tinguin interessos i valors propers als nostres, i som afortunats de tenir un munt d'amics amb qui sovint compartim excursions, rialles i bones converses.

Volem compartir les nostres vivències amb tothom qui hi estigui interessat, per això expliquem la nostra senzilla activitat de muntanya. Intentem reflectir la nostra experiència tant en les cròniques com en les fotografies. Som aficionats a la fotografia, la qual, alhora, ens provoca una tremenda frustració ja que mai som capaços de reflectir amb prou intensitat la bellesa natural que tot sovint ens trobem davant dels nostres ulls.

Què trobareu a Engarrista.com?

Bàsicament és un espai on expliquem les nostres vivències. Intentem oferir prou informació objectiva en forma de ressenya i dades tècniques (alçades, desnivells, temps, dificultat,...) Però també expliquem com hem viscut subjectivament aquella ruta. El nostre ritme habitualment és mitjà o lent, ja que prenem el temps necessari per gaudir dels paisatges i fer fotografies. El nivell de dificultat de les activitats gairebé sempre és baix o mitjà, ja que el nostre nivell tècnic és bàsic. Però de tant en tant ens agrada posar-hi una mica de pebre i gaudir d'emocions més intenses.

Què significa Engarrista?

Engarrista és una paraula que s'utilitza només al Berguedà i zones properes. És una paraula endèmica que significa enfilar-se en algun lloc amb peus i mans, pujar a algun lloc d'accés difícil. Té un significat proper a grimpar, però amb un sentit molt informal. Aquesta paraula no apareix en cap diccionari, però és ben coneguda per la gent del nostre entorn. S'utilitza en mode reflexiu, així diem que ens agrada engarristar-nos dalt d'un roc per contemplar el paisatge.

S\'agraeixen els ànims a la marató de BCN!!
Molt fan del vostre blog!! En trec moltes idees!
Seguiu així!!

Avui ens hem vist a Cercs. Reiterar-te la meva felicitació per la teva magnífica web i per les teves excursions que ens serveixen de font de inspiració. A la teva disposició i una abraçada.

Ens ve de gust manifestà el nostre agrado per la vostra pàgina.
El dia 23 de juliol vam acabar d\\\'arribar del Mount Ararat, ha estat fantàstic. I ara ja estem començant a pensar on anirem l\\\'any que be, i havíem pensat anar a Bolívia a fer Huayna Potosí o a la India a Stok Kangri.
Moltes felicitats, per aquesta pàgina. I que sapigueu que ens es d’una gran ajuda i guia pels que també ens agrada i vivim per l’alpinisme .
Un altre cop gràcies i felicitats.

Hola Engarristes,
Felicitat pel vostre espai. L\'he conegut buscant una rensenya del Malpas i m\'ha agradat molt, per lo exacte, varietat de recorreguts, etc.
Una bona web per fruir i recomanar.
Enhorabona i endavant!

M\'encanta la vostra web. Quants dimecres com avui, tot programant el cap de setmana, m\'hi connecto per agafar idees...
Us he de felicitar per les ressenyes, mapes, tracks, fotos..., poques webs son tan completes.
Gràcies

No se com he arrivat aquí pero buscan un altre cosa ho e fet i el resoltat es q i crec q no m\'equivoco he trova tal meu cosí enoravona pel q feu i a disfrutar una abraçada......

Hola Marc i Silvia,
No sé pq però m\'ha arribat una altra vegada la sortida que varem fer al Ventolau.
`Va ser un cap de setmana genial.
Quan vulgueu, en podem fer una altra. Marc, a veure si montes una sortida hivernal ben xula i el Jordi ( potser el Frans)i jo ens apuntem segur!!!

Records

Mpltes gràcies per compartir les vostres variades sortides. Sou una gran eina pels que ens agrada tant aquest món

sous uns cracs don gust llegi els vostres recorreguts no puc l que feu us enveijo faits petites coses pro m agrada veure e intenta fe muntanyes records al teu pare ens varem coneixe fa tres anys a l caminada de sant Llorens de moruyns en va envía el cd d l caminada records