Sortida dels 6 municipis

Foto de grup

És ja una tradició institucionalitzada per als Mountain Runners anar a cremar els torrons el dia de Sant Esteve fent una ruta d'aproximadament 25 quilòmetres que transcorre per 6 municipis del Baix Berguedà: Berga, Avià, Casserres, Gironella, Olvan i Cercs.

Quedem a les 8:30 del matí, al costat de l'antic hostal de cal Passasserres, a la Valldan. El temps no és gaire afalagador, ja que cau aiguaneu. Ens reunim una bona colla, concretament 24 corredors i corredores a punt per passar un matí corrent amb els amics.

Sortim direcció a Avià, i poc després de Sant Bartomeu tombem cap a la dreta. Anem enllaçant pistes i camins fins arribar a Graugés. Continuem per més pistes i un corriol estret que ens acosta fins a l'Ametlla de Casserres. Creuem la colònia i arribem fins a la Plana on ens tornem a reunir tots plegats, ja que no tothom va al mateix ritme. Continuem corrent, ara en pujada fins a l'església de Sant Vicens d'Obiols. Des d'aquest punt més elevat baixem fins a la Colònia Rosal. Prenem l'antiga via del carrilet, i anem seguint direcció nord. Creuem fins a 3 túnels, el segon molt llarg i fosc. Creuem el riu Llobregat i arribem fins al costat del pont de Pedret, on tornem a reunificar tot el grup.

Des de Pedret ja només queda una pujada força dura per asfalt fins a Berga. Durant tot el recorregut ha anat plovent o nevant, però ara ho fa amb més insistència. La carretera està força glaçada, i patina molt. Pugem amb compte, cadascú al seu ritme, ja que el pendent és fort. Alguns tot just veiem els primers des d'un bon tros lluny. Arribem a Berga després de 2 hores i 5 minuts de córrer en companyia d'una bona colla d'amics.

Aquests homes estan molt en forma i no vam poder seguir el ritme però vam acabar fent els 6 municipis. A veure si l\'any vinent ens posem les piles.